tisdag, september 29, 2009

Kaos vs. harmoni

Allt händer just nu. Det går inte ihop att vara så sjukt ledsen för att ha sårat någon man bryr sig om och att vara så glad för att ha träffat och bestämt sig för någon annan man bara vet att man tycker galet, crazy ass, oerhört mycket om. Det skiftar istället, och förnekelsen är på hög nivå tror jag. Annars skulle jag fan inte orka. För det kan inte finnas en värld där jag gör alla lyckliga och nöjda. Särskilt inte de i min närhet, för att inte tala om mig själv (narcisim, ego, dramaqueen, OMFG vad jag tjatar om mig, mig, mig).

Just nu är jag lycklig. I denna sekund existerar inget annat än just denna sekund, och den här sekunden är faktiskt bra till skillnad från sekunder jag upplevde innan. Allt måste få vara här och nu, jag har svårt att koppla bakåt eller framåt. "Du lever bara en gång och den gången är nu!" Ja, kan man leva för annat än stunderna just nu? Det är bara att hoppas på att den efterföljande stunden är likadan, eller bättre, eller neutral i värsta fall. Bara stunden inte blir outhärdligt negativt anklagande med all rätt, i och för sig. Men den här stunden är bra. Nu.

1 kommentar:

Nettish sa...

Och jag är lycklig med dig gumman! Du förtjänar mycket lycka i ditt liv... =)

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"