måndag, mars 01, 2010

Makeover

Hej, för första gången på väldigt länge. Bloggen känns lite död och behöver en nog makeover för att komma till liv igen. Bort med det gamla och in med ny inspiration och motivation. Jag vill också ha en makeover, så jag började med att klippa mitt hår lite spontant i fredags. Inte för att det blev någon märkbar skillnad för andra, men det kändes bra att göra något för att hitta min nya identitet. För det är det jag egentligen söker efter. Jag har varit inne i en förrvirrad period där det jag brukade ha trygghet i försvann och jag inte vågade, eller orkade, leta efter nya saker att känna trygghet med. Fritt flytande ångest som tar sig uttryck i en smärtsam apati och likgiltighet. Som att vara precis under ytan, känna hur man sjunker men inte få den där nära-döden-kämparglöden som får en att ta sig upp för att andas igen. Och ändå aldrig sjunka ordentligt, bara stagnera och distrahera, inte orka mer men ändå aldrig ge upp på riktigt. Purgatory indeed.

Men något har hänt, och idag känns det som att vintern och mörkret kanske äntligen är över. Nystarten ett faktum som vill bli förtydligat för alla med ny stil, nya intressen och en ny jag. Om jag bara inte var så pank. Men bloggen kan i alla fall få en ny design, jag tror jag faktiskt orkar det nu. Och tills vidare får ni en bild på mig med lite förändrat hår och helt förändrat förhållningssätt till livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad sexig du är. Skulle gärna vilja smeka dina bröst!

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"