onsdag, juni 24, 2009

Gammalt kladd - 5 Mars 2009

Jag kom på att jag har tusentals worddokument där jag lastat över massa känslor när det blir mycket. Så kan ju lasta över det här nu, lite i efterhand. Här är ett dokument från 5 mars 2009:





Sitter på golvet
i duschen
Men klart den inte är på

Kan inte sova
Kan någon det?
För sent att dölja
så lika jävla bra att fokusera självhatet på vänster underarm
Jag lovade mig själv
att skära taktiskt.
Praktiskt, lättdolt, ytligt
Vaderna blev
låren, som blev
vart som helst det inte syntes
Men vad ska man göra när man jagas av den typ av ångest som inte ger sig
fören det är försent?
Alldeles för sent för sånt inatt
Tre timmar till tentamen – oh gud så bra det går i skolan!

Himla VG-barn (vuxen?) sitter hellre och droppar blod timmar innan skrivning
Lugn och ro, halv 5 på morgonen
Äntligen jag. Verklig, existens.
Identitetslösa själar slappnar av bäst när alla andra sover
tror jag
Jag är inget.
Jag är allt och inget och absolut inte gud
Jag har ingen jävla aning om min
så kallade identitet
Det här är min stund, bara min
Vem jag nu är.

1 kommentar:

MC sa...

Hallå!
Klart jag minns dig! Vi har tom chattat lite... :) Jag har lagt till dig på msn så det är bara att du skriker till där. Jag skyddade ditt inlägg hos mig lite, hoppas det var ok.

Hoppas det är bra med dig!

Allt gott!

/M

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"