onsdag, oktober 21, 2009

Weak and poweless

Orkar inget, orkar inte tänka, prata, finnas. Hösten kommer och jag försvinner någonannanstans. Orkar inte förklara. Det kanske bara är så just nu. Isolerar mig något och ignorerar mycket. Tog mig i alla fall utanför dörren idag, som inte ens är min dörr. Det är Gustavs lägenhet jag occuperat och varit som en levande död i. Ligger under täcket och orkar knappt tänka på vad jag egentligen borde göra. Så jag gör det inte.

Kan hända att jag är sjuk, men vet inte. Hela mitt huvud är segt, allt laggar och jag vill inte ens hänga med. Bara ligga där och känna absolut ingenting. Men jag vill känna något, vad som helst som tar mig ur den här hjälplösa apatin. Hjälp? Eller... Jag vet inte. Orka.

Nu har jag två vägar att gå: tvinga mig själv att ta tag i alla fall något och hoppa in i duschen. Eller falla ner i sängen och dvalan som räddar mig från alla yttre måsten och krav. Kanske borde göra det i min egen lägnhet i så fall. Borde.

Äta och sova, det är mina enda talanger för tillfället och jag har inte mycket mer att tillägga här. Jag tar ett skrivblock och lägger mig i sängen istället. Lättja, ja.

Inga kommentarer:

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"