söndag, november 01, 2009

Spårar ur

Utnyttjad, övergiven och kontrollerad. Det skulle bli en bra vecka elller åtminstonde några dagar men istället leder min extrema kiritik-och konflikträdsla och osjälvständiga personlilghetsstörning och deppressiva personlilghetsstörning och, yey, borderline till att det blir ett helvete. Visserligen ett kallt helvete (och dör inte folk av att bli utslängda mitt i natten när de inte har någonstans att ta vägen?) när jag kl 03:00 stod ensam i främmande stad, ovälkommmen hos de enda jag kände där och utan varken pengar eller batteri på mobilen. Varför? Min ångest ger sig uttryck i beteenden som skrämmer andra. Håll er på avstånd skulle jag föreslå, för även om akutpsyk i en annan okänd stad gav mig några lugnande tabletter men sedan skickade bort mig för att jag var inte tillräckligt sjuk, exploderar jag snart igen. Det är som nysningar. Vissa går innåt, andra utåt. Jag har lärt mig väldigt bra att hantera nysningar men just nu funkar det inte att säga varken prosit eller prozac.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tycker jag att du är orättvis mot både mig och min familj. Ingen av oss har sagt att du inte är välkommen eller att du skulle bli utskriven och skickad till Mariestad efter utskrivningen. Meningen från vår sida var att du skulle stanna så länge du kunde i Falköping och sedan Örebro.

Vi gjorde det enda vi kunde och offrade mycket för att vi VILLE hjälpa dig. Jag älskar dig men jag kan inte ta precis allt, även jag går sönder ibland!
/Annie

Anonym sa...

varfor inte:)

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"