söndag, maj 30, 2010

Flytt: avslutet jag råkade skriva en dikt om

Jag har inte haft orken (för tiden har ju egentligen) att uppdatera bloggen om allt som händer nu. Dagarna rusar förbi och två lägenheter ska bli en, typ. Destination: varberga, och plötsligt blir jag medveten om alla små saker jag kommer sakna här på studentgatan. Och de stora. Plötsligt blev den efterlängtade flytten till våran riktiga lägenhet skrämmande oförutsägbar. I'm a beeing of spontaneous rutines, my organized chaos is unpredicably reliable, I see kind of clear behind these tears, sleeping to forget my dreams.

Och så skrev jag något spontant som jag chansar och lägger upp här. Så mycket känslor att jag inte hunnit känna efter än.Tystnaden som aldrig uppstår så länge jag finns här
Jag har en bok full med ansikten som iakttar mig.
Fulla ansikten och extremister åt alla tänkbara håll
Självmordskandidater i ät-inget-för-i-helvete-rekord!
Mamma, pappa barnflickan slår knut på sig själva i strävan efter perfektion
Vad gör alla just nu?
Vem förutom stressad flicka flyr in i såna onödigt övertänkta önskningar.
Två röster utanför dörren som jag lika gärna kan lämna orörd när det finns fönster
Studentgatans charm har någons sperma i alla buskar
Men inte har de några själv.
De bandade känslor domineras av sorg för grannskapet som föder galenskapen
Vi vidmakthåller roller alldeles för länge men när de faller faller de hårt
Sådär som nog alla vill ha det
Språket jag pratar flytande är mer ett jävla familjemål än modersmål
Studentiska uttryck jag möjligen myntat själv och trovligtvis hållit för mig själv
är ändå accepterat.
Jag är aldrig ignorerad på ett sätt jag känner nästan överallt annars
Bubblan sprack för nästan ett år sedan, sen sprack alla vi en efter en
Men sånt som annars får mig utslängd, utestängd och utstött är fortfarande
näst intill obligatoriskt i mina kvarter
För många som är för lätt dras ner
Lägger sig på min nivå för jag behöver sällskap mer än misery loves it

Alla hör och alla ser
Misstag på misstag och jag bara ler
Bara lite, lite mer
och borde inte ignorera mer



____________
Sen var mina mail randomly pricksäkra på nåtgot sätt, så picture there you go.

Inga kommentarer:

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"