tisdag, juli 20, 2010

Sommarveckan på landet!

Skrevs igår men då var internet nere när jag skulle publicera så här kommer inlägget i efterskott och jag går emot känslan av att strunta i att lägga upp det för att det redan känns gammalt och tråkigt nu. Men här kommer det!


En vecka av ett enklare liv ligger framför mig när jag redan kl 23 ligger skavfötters med min syster i en dubbelsäng långt ute på landet.
Enklare på så sätt att allt som ska göras och skötas av mig och mina två systrar är så väldigt konkret.
Vi hoppade in som hus-katt-kanin-höns-gås-bi-får-och-hästvakt medan hon som bor här i vanliga fall och
gör det här jämt(!), ska åka bort. Anledde igår och hängde med rätt bra i tankspridd information om precis alling.
Känns skönt att se nån annan som gör femtio saker samtidigt men ändå slutför allt tillslut, och jag känner en slags stolthet
i att faktiskt minnas, förstå och GÖRA de sysslorna (jag vet, negativt klingande ord ^^) jag fått översikt över
när alla pusselbitar av beskrivningar på när, hur, och vad fallit på plats. Så mycket att säga, så många bilder jag tagit idag
med min systers systemkamera, så otroligt ont det gör att bli helt sönderbränd på underarmen för att jag struntat i att dölja
mina ärr under armvärmare nu. Inte ens stressat på mig dem när det ex som nämnts i introduktione så vi inte blir rädda om det
kommer en man och klipper gräset helt plötsligt. Att han sen gärna körde oss alla med sin motorcykel (men en i taget förståss)
till en badplats, och stannade på middag som Hannah lagat var faktiskt riktigt trevligt. Upptäckte att jag älskar att åka med bak på motorcykel
 och blunda i varje snäv sväng för att bara känna hur kroppen följer med i lutningen fast det pirrar till i magen, hitta fokus så är nog kanske lite
mindfullness, OJ, vilket påminner mig om att jag måste höra av mig till min psykolog och förklara att jag inte kan komma imorgon ja! Lite härliga bilder
kanske jag också slänger upp imorrn, men jag har lärt mig att aldrig säga något säkert för då minskar chansen att jag faktiskt tar tag i det, konstigt nog!

Så kan säga att bloggen har ev. sommarlov nu så finns det ingen press.
Björk-humorn inom mig ville säga något nu i stil med - "Men AFTONBLADET DÅ? hahah"

God afton! ^^

Inga kommentarer:

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"