tisdag, augusti 03, 2010

Att göra: Tisdag

Håll på att skriva onsdag först. Det här inlägget är mest för min egen skull, eller faktiskt endast för min egen skull. Upptäckte för några veckor sedan att jag fungerar så mycket bättre när jag skriver listor med det jag ska göra under hela dagen så det inte bara existerar i mitt huvud och skapar kaos som skapar den smärtsamma handlingsförlamningen jag känt sen jag kom hem från stugan på landet. Till och med de enklaste saker blir oerhört jobbiga när jag försöker äta, spela, kolla bussar, gör mig i ordning, svara på sms, städa, prata med folk, laga mat och planera för allt på samma gång. Irritationen ligger liksom alltid precis under ytan och måste också kontrolleras för vad ska jag klaga på? Småsaker. Sen är det också skönt att kunna säga "det här ska jag göra idag" och på så sätt slippa vara på sin vakt konstant, redo att försvara sin integritet eller nåt annat man ska ha, ifall att någon påpekar något man borde ha gjort. Borde och SKULLE ha gjort om det inte var för att ångesten i nedvärderingen jag upplever när någon påpekar saker som jag vet så väl hindrar mig från att ens kunna göra det. Paradoxalt?


Här är i alla fall dagens att göra lista:
  • Betala räkningar
  • Laga mat
  • Diska
  • Handla
  • Ta reda på när jag egentligen har någon DBT nästa gång
  • Hämta ut meds
  • Höra av mig till syster
  • Hör med folk om ev filmkväll imorrn
  • Söka bostadsbidrag
  • Skicka in papper till soc
  • ANDAS

Inga kommentarer:

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"