måndag, maj 02, 2011

Orden som varit på semester och den diffusa stressen de beskriver

Orden har nog varit på semester, bloggen har gapat tom medan livet fyllts av rutiner och aktivitet. Eller så har hjärnan varit efter medan jag hittat delar av mig själv igen, en helt ny Esther. Det är så mycket lättare att skriva om destruktivitet än effektivitet. Och tiden springer iväg helt utan hjälp av tidsfördriv. Måste lära mig att bli mer medvetet närvarande för att inte tappa greppet om livet sådär igen. Men tusen olika stimuli pockar på min uppmärksamhet ända tills jag utmattad lägger mig i sängen kl 23 och somnar med kläderna på. Farligt mycket allt eller inget. Har i alla fall stannat upp länge nog nu för att finna orden att formulera det, med en olustig känsla som resultat. Distraktion eller bara rent undvikande? Oavsett vilket finns det i ord nu och kan därför bekämpas. Borde börja fylla kollegieblock med tankar som jag gjorde förr. Se allt abstrakt ta materiell form, åtminstone metaforiskt och bra mycket fortare än med detta sporadiska mobilbloggeri. Ska komma ihåg att andas denna vecka tror jag också.

3 kommentarer:

Linnea och Kristin sa...

Hej!

Finns det någon möjlighet att komma i kontakt med dig via mail? Vi är två tjejer som håller på med vårt examensarbete och har en fråga till dig.

Med vänliga hälsningar
Linnéa och Kristin

BorderBreaker sa...

Jadå, ni kan skriva till systeresther@gmail.com. Sorry för lite sent svar, är inte inne här så ofta!

Anonym sa...

Hej, det är verkligen intressant, tack

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"