onsdag, september 16, 2009

Tvärtom och plöstligt glad!

Hej och välkommen till borderlinecirkusen. Nu är det så att allt jag skrev nyligt känns helt fel och att det aldrig någonsin känts så. Idag är jag glad, avslappnad och har tagit tag i lite av det som jag länge gått och grunnat mig för. Eller egentligen inte, allt känns bara lite lättare att strukturera upp och jag är ivrig att ta tag i hemtenta och alla bestyr här hemma. Få det fint och rent, som jag känner mig inombords nu, för stunden.


En orsak kan ju vara checken från Tele2 som plösligt damp ner i brevlådan idag och jag fick knata ner till pressbyrån och hämta ut ca 800kr. Bara sådär! Efter det gick jag och Annie till universitetet där jag köpte en overall som vi sysselsatt oss med att fixa till. Det är någon slags tillhörlighet ett konstigt sätt. Eller kanske inte ens så konstigt med min identitetslöshet. Jag är en av de jag beter mig som nu, och andra ser det och förstår varför jag är lite out of order. Det är okej, kanske, lite mer än när jag springer runt anonymt och försöker skapa 50 identiteter för alla, samtidigt. Inte konstigt att jag får psykoser!


Nästa orsak kan vara lite känslig, men vad är väl bloggar till för om inte det? Jag behöver mitt space och tid att få vara deppig och utrymme för att bara vara. Eller göra det jag vill utan att fråga någon eller be om ursäkt, vilket är en automatiserad aktion för mig. Helt ensam är det svårt att tolka vad andra vill ha av mig, vilket var precis det jag behövde.


Ännu en stoooor orsak till mitt nuvarande välbefinnande är att jag fått ha en heldag med min kära bästa vän Annie! Det var evigheter sen vi hade en heldag utan störande moment eller andra som ska störa våran tid. Det, om något, har gjort mig motiverad att fortsätta kämpa på med allt som faktiskt fortfarande måste göras. Det är bara inte lite oöverkomligt längre. =)

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"