fredag, november 27, 2009

Videomani och spontanpoesi - en helt vanlig dag i tankestormsliv

Ja, det är underhållning att se sig själv på film. Pinsam stolthet över hur olikt jag beter mig. Udda och som alla andra. Så här kommer ett till jag hade lagt upp på Min Netlog... WARNING!



Och ett nyare där gustav sitter i bakgrunden och ser ut att undra vad jag sysslar med. Svaret? Undviker tankar på saker way too hard att försöka sig på.



Blev spontant kreativ också, och här är resultatet

Random acts of violent kindness
Chaos, chaos, my asylum
Living like a bubbleboy
Girl
Woman, som får mig att tänka på "Pretty Woman"
Hora.
Som får mig att titta på klockan som också har insett att all tid är nutid
Dåtid och framtid är kända begrepp
som i mina  händer slinter och jag tappar dem som en tvål i duschen
Nu tänker normalbegåvade individer på analsex i fängelse
Men inte jag.
Jag tänker oftast högt men inte så på det viset
Så många ord står mellan rader
Missar jippot och mår bra sen
Maler kaffebönor mellan gamla stenkakor
Vad är gammalt nog att räknas?
Klockans visare gör ingen visare
Monotoni sliter ju på psyket
Därför vill jag som en fjäril vara en äcklig larv som möjligtvis och mycket troligt dör
Mer eller mindre brutalt.
Som att krypa ner med huvudet först i en stängd sovsäck.
Inrullad i en madrass i skrattpanik på väg till hysteri
Ni vet kicken av att komma loss
Också jag som alltid ogillat fjärilar för sin överreklamerade skönhet tills nu
De är nästan kackerlackor med vingar
Det är jag också

Inga kommentarer:

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"