onsdag, januari 27, 2010

I'm alive, I'm frkkin lost

Ville bara säga att jag fortfarande lever, trots allt. Men det är inte ens frivilligt nu, min kropp ger upp helt på egen hand och sjukhuset sätter än en gång bandet runt min handled som förtydligar det uppenbara: jag är lost.






Men ändå finns lite ljus nu, min underbara Gustav hjälper mig genom dagarna och jag hade verkligen inte klarat allt som hänt på sista tiden utan honom. Älskar dig!

Jag drömde om min f.d. vän igen inatt, att on flyttat men ville ta upp kontakten och skrev det här på min blogg. Naivt.

Och facebook är också ett avslutat kapitel, för tillfället. Jag kan avsluta kapitel många gånger om och ändå fortsätta läsa. Men meningslösheten i vissa sysslor är så mycket mer tydlig nu, så jag orkar inte. Bra? Dåligt? Rätt eller fel? Vem bryr sig och vem läser ens det här? Jag, om inte annat, och det kan vara skönt att skriva av sig även om det innebär att man måste konfrontera känslorna man helst undviker. Jag säger alltid "man" fast jag menar "jag", känns mindre egocentriskt då men nu avslöjade jag det och bryr mig inte om någon tänker att jag är en attentionwhore. Jag önskar jag vore så mycket bättre, så mycket mer än vad jag är idag. Nu har jag i alla fall insett att ALLT MÅSTE FÖRÄNDRAS. På ett sätt har det redan börjat, jag fick en tjuvstart där.

Men allt det där är sånt jag helst undviker att tänka på för det är nästan det enda som kan få tårarna att rinna nu. NU får de inte rinna, räcker med att den här olidliga tårögdheten måste distraheras. Jag finns i MapleStory om det är nåt, jag är en lvl 36 Nightwalker och går under namnet Desthroid. Jag kan gömma mig i skuggorna där, osynlig och osårbar. Brb? Kanske....

4 kommentarer:

Johanna sa...

vad skönt att du lever gumman kraam

Magnus sa...

Skriv för din egen del. Att skriva för någon annan brukar inte bli så bra.
Låt det vara en ventil på livets bergodalbana. För övrigt är bergodalbana trots allt roligare än karusell, som jag brukade säga när livet var mer motigt än det är nu. Du kanske inte håller med om det, men lite svart humor skadar inte.

Sedan, när det går lite upp och kanske mycket ner, försök om du kan att ta en dag i taget. Det kommer att bli bättre Esther!

Jag har en themesong med en grupp som vår gemensamma fd vän avskydde trots att jag försökte indoktrinera henne, men hon hävade alltid att min musiksmak var som hennes pappas (hmm). Nåväl, sången heter "Getting away with it (all messed up)" och fortsätter med texten thats called living. Det har blivit min themesong för det säger en hel del om hur livet kan bli och i det finns också lite hopp, det går att "komma undan" även om livet ibland känns mer motigt och kaosartat än de flesta anar/klarar. Jag kan det. Du kan det.

Var rädd om dig Esther! Allt gott!

/Magnus

tobys.se sa...

Åhh Maplestory <3

Är 135 bishop men ska göra en ny imorgon. Eftersom vi får en Welcome back event i Maple Europe =D

BorderBreaker sa...

@ tobys.se - OOH najs! Vad har du för IGN? Också gjort en aran men min main heter Desthroid om du känner för att adda mig på bl, LOL. ^^

 
  • src="http://www.bloggtoppen.se/tracker.php?do=in&id=52527"